Veelgestelde vragen

De 12 meest gestelde vragen op één rij:

De periodieke controle is officieel niet verplicht. U kunt er zelf voor kiezen om alleen bij klachten of onregelmatig te komen. Uiteraard raden wij dit af en adviseren wij om elk half jaar langs te komen voor controle. Dit om problemen zoals tandbederf en parodontitis te voorkomen. Deze zijn namelijk schadelijk voor uw gebit en kunnen pijn veroorzaken.

Bent u verhinderd voor een afspraak? Laat het ons dan minimaal 48 uur van tevoren weten. Zo kunnen we de voor u gereserveerde tijd aan iemand anders aanbieden. U kunt uw afspraak annuleren of wijzigen door ons te bellen via 0344 – 633 434. Bij niet tijdig annuleren, moeten wij helaas kosten in rekening brengen.

Onze praktijk bestaat uit vakkundige tandartsen. Uw behandelingen worden altijd door dezelfde tandarts uitgevoerd. Hij of zij kent u en uw gebit namelijk het best. Het kan soms voorkomen dat uw persoonlijke tandarts een collega moet inschakelen die gespecialiseerd is in bepaalde behandelingen. U kunt hierbij denken aan behandeling van angstige kinderen of gecompliceerde wortelkanaalbehandelingen.

Wij luisteren altijd naar uw wensen. Dit is ook één van onze zekerheden. U bepaalt dan ook zelf of u een verdoving wilt of niet. Bij sommige tandheelkundige behandelingen is een verdoving echter noodzakelijk, bijvoorbeeld bij een wortelkanaalbehandeling of het plaatsen van een kroon.

Wij adviseren om uw kind vanaf twee jaar mee te nemen naar de tandarts. Neem u kind bijvoorbeeld mee naar uw controlebezoek. Zo is er voor uw kind genoeg tijd om aan de tandarts te wennen. Vanaf twee jaar voeren wij een echte controle uit. Op de kinderpagina leest u meer over het eerste tandartsbezoek van uw kind.

De tarieven die gebruikt worden in de tandheelkunde, worden bepaald door de Nederlandse Zorg autoriteit (NZa). Onze tarieven zijn dan ook standaard en volgens het NZa. Meer informatie hierover vindt u op de website van het NZa.

Bekijk daarnaast ook de link naar de Nederlandse Zorgautoriteit Prestatie- en Tariefbeschikking Tandheelkundige Zorg.

De vergoeding van de behandelingen kan verschillen per verzekeraar. Sommige behandelingen worden 100% vergoed en andere behandelingen weer gedeeltelijk. In de polisvoorwaarden van uw verzekeraar kunt u vinden welke behandelingen worden vergoed. Heeft u toch nog vragen, neemt u dan contact op met uw verzekeraar.

Bang zijn voor de tandarts is niet ongewoon. Een kwart van de Nederlanders is namelijk bang voor de tandarts. Gelukkig is er wel iets aan deze angst te doen. Onze tandartsen hebben affiniteit met angstige patiënten en weten hiermee om te gaan. Zij helpen u de tandheelkundige behandeling uitvoerbaar te maken en de angst tot op aanvaardbaar niveau te reduceren.orden vergoed. Heeft u toch nog vragen, neemt u dan contact op met uw verzekeraar.

Ja. Uit verschillende klinische studies blijkt dat tandbleken met carbamide of waterstofperoxide, onder toezicht van een tandheelkundige, veilig is voor zowel de tanden als het tandvlees.

Het is belangrijk dat u uw tandarts inlicht over uw medicijngebruik. Zelfs als de medicijnen in uw ogen niet van invloed lijken te zijn, is het verstandig om dit toch te melden bij uw tandarts. Zo kan de tandarts de juiste diagnose vaststellen en voorkomen dat er gebitsklachten ontstaan als gevolg van het medicijngebruik.

Infomedics verzorgt de facturering voor onze tandartsenpraktijk. Deze ontvangt u per email of per post.

Infomedics beschikt over de mogelijkheid van een betaalplan. Kijk voor mogelijkheden op www.infomedics.nl/betaalplan

Contactgegevens

Openingstijden

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:15 tot 16:45.